Dessa möss

Har jag berättat att vi har möss i detta hus här i Norge?

Resten av gänget som bor här verkar ha stora problem med dessa små varelser så dom gillrar fällor och allt möjligt. Själv så är man ju lite av en sucker för dessa små gnagare så jag tycker mest att det är koseligt.

Ibland på morgonen så kan jag sitta och äta min fil medan jag hör hur mössen springer runt i skåpen och knaprar på diverse godsaker.
Sophinken med våra matrester är en stor favorit har jag märkt.
Så jag sitter där och ler lite för mig själv medan jag lyssnar. Äter och lyssnar. Ibland smyger jag mig fram och öppnar en skåpdörr för att se en brun välgödd liten varelse kila förbi snabbt som attan.


Om jag ska vara helt ärlig så önskar jag faktiskt att åtminstone EN mus ska bli tam...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0