När två smarta människor slår sina kloka huvuden ihop

Innan juletid så sa jag "God Jul" till alla gästerna i baren och fick alltid ett glatt "daglig måde(?)" tillbaka.
Jag måste ha sett väldigt förvirrad ut. Förstod inte alls vad som sades.

Tänkte att jag skulle fråga Cilla vad detta konstiga uttryck betyder. Notera att Cilla har bott i Norge i ca 12 år så jag tyckte faktiskt att hon borde kunna svaret på min fråga.
Så jag frågade vad det betyder varpå Cilla ser väldans förvirrad ut, hon hade nämligen aldrig hört talas om detta.

Men tillslut så kommer hon på det.

Cilla: Jaaaaaa men det blir inte God Jul baklänges då??
Jag: Ahaaaaa jaaaaa smaart.

Här plockar vi upp ett gammalt kvitto och skriver God Jul för att se om våran teori stämmer.

Alltså.

1. Hur kunde Cilla tro att Daglig måde blir God Jul baklänges?
2. Hur kunde jag tro på hennes teori och tycka att det var smart?
3. Varför skulle norskarna svara God Jul baklänges om någon slänger iväg denna hälsning?


Kommentarer
Postat av: Anonym

fuck you

2011-10-05 @ 16:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0