Vi har en ny kille i baren

Våran nya kollega heter Kristoffer och jag och Cilla har gett han ett varmmt välkomnande. Så fort han gör något fel eller "konstigt" så tittar på varandra och brister ut i skratt. Vi skrattar så mycket att vi står dubbelvikta varpå tårarna sprutar ur ögonen på oss.

Sedan blev våran lärjunge kissnödig så han gick och frågade Cilla vart toanyckeln är och Cilla tittar på honom och säger "gå till Maria hon har en mobil" Kristoffer blir lite fundersam och frågar igen "toanyckeln..?"

Tillslut så verkar även Cilla förstå hans fråga och han har nu nyckeln i sin hand.

Men nu kommer nästa problem, vart är toaletten?
Han kommer fram till mig och frågar efter vägen till toan. Hjälpsam som man är så pekar jag och förklarar "du går upp vid gate 43, sedan följer du vägen där uppe.. ser du den grå boxen där uppe?" han ser lite förvirrad ut och säger "en grå box?" varpå jag svarar "ja... eller väggen då"

Grå box/vägg whatever..

Han berättade sedan att han hade gått alldeles för långt. Så han hade stått där uppe på övervåningen av flygplatsen och tittat ner på mig i baren och viftat hejvillt med armarna i ett desperat försök att få min uppmärksamhet. Jag hade tydligen tittat upp på honom hela två gånger, men inte gjort mer än så. Det är svårt att få kontakt med mig. Tydligen.

Alltså. Dagen har varit helt sjuk. Har aldrig haft så kul på jobb som jag har på Aquavit.

Life IS well.


Kommentarer
Postat av: jennyyy

HAHAHA hade jag varit dig nu så hade jag suttit på jobbet och skrattat högljutt. grå box/vägg hahahaha

2011-01-13 @ 19:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0