Always stay humble

Idag har varit en jävla skitdag.
Började med att jag drömde om en person som betydde väldigt mycket för mig då jag var ute och reste. 
Vaknade och mådde trots drömmen helt okej för att sedan känna hur ångesten VÄLLDE upp i min lilla kropp. 
Plötsligt slog det mig att min biljett till Australien är avbokad, min trygghet att kunna dra Down Under är borta. Jag äger inte längre en biljett och den tanken gjorde mig skräckslagen.
 
Jag har alltså legat och gråtit, högt och länge. Jag har varit så himla nära att få panik och jag har känt mig så otroligt ledsen över att jag inte har pengar nog att åka iväg och stanna borta länge och göra det jag verkligen vill göra.
 
När man läser igenom det jag har skrivit så kan man lätt tänka att jag är bortskämd. Maria som hade en biljett till Australien och sen avbokade hon den och nu är hon ledsen över det. Inte alla som har en biljett till Australien bara sådär.
 
 
Men då vill jag påminna både mig själv och andra att ALLA resor jag har gjort i vuxen ålder är det JAG som har betalat. Det är JAG som har åkt till Norge och verkligen jobbat arslet av mig för att kunna boka en biljett och vara borta länge. Det är jag som har bokat biljetter, letat upp resmål. Ansträngt mig!
Det är jag som har fått allting att hända, inte min mamma, inte min pappa, ingen pojkvän eller släkting. Bara Jag.
Musiken i mina öron under alla flygresor kommer från en Ipod som jag har köpt, alla bilder jag har tagit är fotade med en kamera som jag har köpt. 
 
Vi är alla olika.
Några kan aldrig vara ensamma, några älskar att vara för sig själva, några lever på andra, några drömmer medan andra lever ut sina drömmar. 
 
Jag är så otroligt stolt över mig själv för att jag vågar, att jag gör det jag vill göra.
Jag gillar att göra saker ensam för då vet jag att det bli av, man kan inte förlita sig på andra, livet fungerar inte så. When things comes around så står du där ensam och förhoppningsvis stark nog att klara dig själv. 
 
 
A reminder to myself;
Just nu vill jag dansa och träna. Det är därför jag är i Östersund. Jag är inte här för att bosätta mig i all evighet. 
Jag ska hitta ett jobb och spara pengar sen kommer jag göra det jag vill göra #GYPSYLIFE
För det är sån jag är, ambitiös och får saker att hända. 
 
 
Det är inte alltid jag talar gott om mig själv men när det kommer till den här biten så jävlarimig!
 
 
 
 
The sun is setting over The Worls End on Siquijor Island. My german friend writes postcards and taking a photo of me half asleep in a sunbed. And I remember thinking to myself "this is the most beautiful sunset I have ever seen"
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Du är duktig och du kommer ju snart att åka iväg igen!! Men kan tänka mig känslan med jobb och att man inte får pengar, att det känns som en evighet tills man kan börja spara och blaablaaablaaa.

Det blir bättre!! PUSS<3

2012-10-07 @ 11:49:43
URL: http://www.photosandthings.blogg.se
Postat av: Tillan

Go girl!

2012-11-05 @ 00:07:15
URL: http://tillantillan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0