Inte lätt när det är svårt

Senaste nytt är väl att vi har ändrat ingången på jobbet så kunderna ska gå in genom "DÖRREN TILL VÄNSTER" istället för att äntra butiken genom den stora ingången med automatiska dörrar.
Detta är för att kunderna ska komma direkt in i rummet som vi har inrett med underbara soffor och bord. 
 
Detta byte av ingång är något som har lett till stor förvirring för våra kunder. Trots två stora skyltar så förstår dom inte. Dom förstår inte...
 
För någon dag sen så skedde den första olyckan. En kund gick rakt in i glasdörrarna, denne kund missade alltså de stora vita skyltarna och verkade även missa att dörrarna aldrig öppnade sig? Kunden slog sig alltså lite olyckligt i huvudet.
 
Idag fick jag bevittna en konstig händelse. Jag ser ett par gå mot den stora ingången (inget konstigt) sedan ser jag mannen stå och kolla väldigt fundersamt på dörren där "INGÅNG TILL VÄNSTER" skyltarna är upphängda för att sedan ta tag i dessa dörrar för att försöka BÄNDA upp dessa (konstigt)
 
.........................
 
 
INGÅNG TILL VÄNSTER, INGÅNG TILL VÄNSTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Bea

TA TAG I BLOGGANDET!!!!!

2012-10-26 @ 00:51:41
URL: http://www.photosandthings.blogg.se
Postat av: Tillan

Hej hej! Kul att du följer min blogg! =) Ska starta upp en riktigt reseblogg om ett tag, då blir det endast om resor och mycket snyggare upplagt! Åh, åkte du till Indien då? Vart i Indien och hur länge?? Fanaastiskt det är där!

Ååh, vad avundsjuk jag blir att du åker till Sydamerika fastän jag typ precis kom hem, haha! =) Okej, ja det beror helt på vilka länder du ska till och hur länge! Du verkar resa som jag gör minus festandet som jag knappt gör alls när jag reser, mest bara när jag bor på platser (som när jag bodde i Montanita, Ecuador i 3-4 månader! Dit MÅSTE du åka!!) Brasilien, Argentina och Chile är de tre dyraste länderna, i Brasilien exempelvis gjorde jag av av med 10.000 i månaden (var där i tre månader) pga de dyra bussarna, dyrt boende och dyr mat! Mat kan man hitta billig dock om du äter med de lokala och om du lagar mat på hostels, över hela Sydamerika är tricket att laga mycket egen mat, det tjänar du in massa pengar på! Argentina, Chile och Brasiliens transporter (bussar) är otroligt dyra, och sådant går ju inte att göra något åt, man måste ju ta sig runt! Peru och Ecuador är mkt billigare men ska du göra de stora turistattraktionerna som Galápagos och Machu Piccu så är ju det väldigt dyrt men VÄRT! Bolivia är billigast av dem alla men ska du till Saltöknen så kostar hela turen på fyra dagar 1400 kronor för att ta sig dit, men ååh det är så grymt!! Åk från Tupiza i södra Bolivia, en biltur (det är uberkänt så det är bara fråga första bästa agentur och de kommer hjälpa dig, så kan du pruta och jämföra vilka som ger dig billigast men samtidigt har bra reviews från andra backpackers, samma sak gäller trek till Machu Pichu och båtturen på Galápagos!) Åh njutnjutNJUT!!

Jag beger mig nog inte till Centrala förrän om ett år, jag måste få ihop mycket pengar tills dess, ska plugga en turismkurs i vår och skapa en reseblogg tills dess! =) Uppdatera mig gärna om din resa och hör bara av dig om du undrar något mer, kram!

2012-11-04 @ 23:57:29
URL: http://tillantillan.blogg.se
Postat av: Tillan

Oj nu såg jag igen att du åker inte heller förrän nästa vinter, så då ses vi nog på nån strand i karibien istället! ;)

2012-11-05 @ 00:03:06
URL: http://tillantillan.blogg.se
Postat av: Anna och Moa

Hej! Vilken fin blogg du har! Det vore jättesnällt om du kollade in på våran blogg, för vi har nätstan inga läsare! Tack i så fall! :)

2012-12-16 @ 14:29:29
URL: http://annaochmoas.blogg.se/
Postat av: Anna och Moa

Hej! Vilken fin blogg du har! På våran blogg har vi en tävling, där du kan vinna en lyxig tvål från The Body Shop, en mascara borttagning från Yves Rocher, det senaste numret av klick och en länkning till din blogg. Det du måste göra för att kunna delta är att du ska länka våran blogg på din och komentera i det här inlägget: http://annaochmoas.blogg.se/2012/december/tavling.html att du är med. För mer information titta in på annaochmoas.blogg.se.
Kram Anna och Moa

2012-12-30 @ 16:16:58
URL: http://annaochmoas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0