Den underbara fredagen

Är för länge sedan över och nu är det den näst bästa dagen- Lördag!

Gårdagen blev underbar så snart jag hade lämnat jobbet. Jag och en kär vän som vi kan kalla Pillis begav oss på en liten roadtrip till Lillänge. SPÄNNANDE tänker ni och ja, det var det verkligen.
Vi shoppade sprit och thaimat, nöjda och glada begav vi oss hemåt i min bil som vi kan kalla Traffic-500, vi åker in i rondellen och jag var ganska inne i mitt samtal med Pillis så jag glömde växla ner till tvåan, detta resulterar såklart i motorstopp mitt i rondellen...En stor lastbil bakom oss..Trafik överallt.. Amen gud vad pinsamt... Drog halsduken över ansiktet och startade bilen och gasade iväg.

Senare på kvällen så drog jag och damerna på bio. Det vankades Alice i Underlandet! Jag springer iväg på toa (måste kissa typ tusen ggr innan bio, alltid)
Så dom rycker min biljett, jag kilar in på toa, placerar biljetten på handfatet, sätter mig på toa. Doing my thing medan jag tänker "jag får inte glömma biljetten"

Går ut från toa och en kille smiter in efter mig. MEN JAG GLÖMDE JU BILJETTEN! Så jag vänder mig mot en man som står med armarna i kors (en vakt trodde jag) och säger
"haha jaha nu glömde jag ju biljetten men du kommer ju ihåg att ni ryckte min" han tittar lite konstigt på mig och säger "hmm njääe...?"
"jo men ni ryckte den ju nyss!" säger jag och får svaret "jag jobbar inte här"

Så då tittar jag på hans "vaktbricka" och ser att det står "Mekonomen".


Och nu tänker ni att vakter brukar väl inte spatsera runt inne på en biograf då det inte är ett särskilt våldsamt place så att säga. Bra tanke, tänke den själv efteråt faktiskt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

e det du som är rehab mary eller?

2010-03-13 @ 19:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0