"okej"

Bytte min sena vakt till morgonvakten idag. Det ångrade jag när jag väl kom på jobbet.
Det var en trött Maria som klev upp 04:30 imorse för att bege sig mot kära Gardermoen.

Baren  öppnar 06:00 och jag är där 05:30 för att öppna och göra klart.. Nu ska jag förklara en jättekonstig sak för er. Jättekonstig!
Föreställ er följande; Baren är nedsläckt och gallret är fortfarande nerfällt över sprithyllorna. Jag står och lägger upp baguetterna i en monter som fortfarande är nersläckt. TROTS detta så tro på fan dom kommer där som små hungriga vargar och Norrman 1 säger "je vill ha en pils" då för jag snällt förklara för herr Norrman att vi öppnar minsann klockan 06:00. Fem sekunder efter detta så säger Norrman nummer 2 som stod typ fem cm ifrån Norrman 1 "har ni icke åpnet en?". Även här får jag hövligt och leende förklara att vi öppnar minsann klockan 06:00.

Okej har ni om läser detta förstått vilken tid vi öppnar? Just det, 06:00.
Här skulle man kunna tro att Norrman nummer 3 har förstått att det fortfarande är stängt. Men icke sa nicke. Här kommer nummer 3 fram och frågar..."när åpner ni?"


Alltså.. Okeeeeeej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0