Följ mig i kampen "sluta gnissla tänder"

För er som inte visste det så har mitt stressiga jobb fått mig att gnissla tänder samt spänna käkarna till förbannelse då jag avverkar min skönhetssömn.

Detta är självklart ingenting jag går och är stolt över då vi alla vet att gnissla tänder i sömnen är något av det mest osexigaste som finns... efter snarkning (Jenny...)

Så vad gör man? Jo jag googlade och googlade.. och sedan googlade jag lite mer för att sedan hitta några fantastiska käkövningar som man kan göra hemma, på jobbet, i bilen eller vart du nu vill!
Jag skulle dock inte rekommendera att göra dessa in public då man ser ganska efterbliven ut.

I övning ett så ska du iaf skjuta fram käken och hålla i ungefär 5 sekunder, upprepa fem gånger.
I övning två så ska du öppna munnen så mycket du kan och även där hålla i ca 5 sekunder.
Som sagt, man har väl haft sina snyggare stunder..


Precis som jag har tagit tag i mitt tandgnisslande så föreslår jag faktiskt att vissa andra tar tag i sina små snarkproblem (Jenny...)


Tänker uppdatera er lite längre fram om hur det går med mitt mission.
Fungerar inte övningarna så får jag väl helt enkelt köpa lite valium eller annat avslappnande på Jernbanetorget....


Kommentarer
Postat av: Mågnus

Hahaha det här är ju jätteroligt, kan du inte ta bilder på hur du ser ut när du gör de här övningarna? :)

Hur låter det förresten när man gnisslar tänderna? Och leder det till tandproblem? Vad säger tandläkaren??

2011-01-10 @ 15:27:13
URL: http://www.blaeffo.com
Postat av: Jenny

Hahahaha

2011-01-12 @ 22:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0