Ljuvliga lördag

Idag har jag jobbar 8 helger på rad utan ledighet, 9 dagar på rad samt 10-11 timmar hela den här veckan. Imorgon är jag dock ledig. Underbara lediga söndag vad ska det bli av dig? Misstänker gymmet samt gosa med hunden och bara TA DET LUGNT. För på måndag börjar en ny arbetsvecka.
 
Jag har börjat på ett nytt jobb och jag tänker hälften av tiden där "jag säger upp mig, ja.. nu säger jag upp mig jag är värd så mycket mer" men sen så tänker jag på timlönen och ser vackra stränder och klarblått vatten framför mig.
Jag gillar inte att känna mig så billig som jag gör på detta jobb, jag hatar företaget och chefen har inte fått många guldstjärnor av mig. Men jag försöker att inte se på mig själv som en liten människa (ack så svårt..) utan jag ser ser mig själv ute på resande fot med favoritryggan på ryggen medan chefen fortfarande är just det.. bara en chef här i stan.
Detta jobb är dock bara fram till årsskiftet så sedan får jag se vart jag hamnar.
 
Är det något jag har lärt mig under mina 23 år på jorden så är det att ingenting blir som man planerar och det är på både gott och ont.
Det här är något som faschinerar mig, saker och ting kan sluta precis hur som helst.
 
 
Jag ska iaf försöka kriga på i jobbet och fortsätta tänka att ju mer jag sliter så kommer det att vara värt det inom en snar framtid.
 
But still, fyfan..
 
 
Annars så jobbar jag fortfarande på att försöka att bli en positivare människa(uh), prata lite högre och inte vara rädd för att säga vad jag tycker. Visst låter det bra?
Jag hatar att folk ständigt går runt och missförstår mig, tror att jag tar åt mig av allt, låter ledsen och är blyg. Det sistnämnda är fan det västa jag vet. Jag är inte blyg för fem öre, jag är bara inte en människa som har en stark och hög röst eller ett behov av att höras och säga mina åsikter.
 
 
Ett väldans intressant inlägg skrivet i halvsovande tillstånd. Klockan är 21:11 en lördagskväll och jag säger godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0