Guldstjärna

Föreställ er följande;


En mycket vresig Mary sitter vid sin plats på jobbet och klagar högt över ett ständigt pipande ljud som endast hon själv tycks höra.

"lyssna!!" utropar jag varpå alla sträcker på nacken och lyssnar noga. Inget. Tog själv av mig headsetet och mycket riktigt- när alla ska lyssna på slutar detta enerverande ljud.

"kan någon stänga av det jävla billarmet..........." svär eder Mary nu full av ilska.
"du kanske har fått en början på tinnitus?" föreslår en kollega som precis som alla andra inte har hört ett enda pipande.
"nej" så är inte fallet men trots min ilska över detta billarm så börjar jag smått googla symptom på tinnitus (inget man vill ha liksom)

Tar av mig headsetet- pipet avtar.
Sätter på mig headsetet- pipet ökar.

Börjar plötsligt se ett mönster i detta och inser tillslut med hjälv av mina kollegor att batteriet i dosan är slut.


Hähä där ser man...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0